Zprávy

Globální hodnota esport průmyslu překoná miliardovou hranici

15. února 2019

Podle studie Global Esports Market Report agentury NewZoo pro rok 2019 poroste obrat v segmentu esportů v Severní Americe na hodnotu 409,1 milionů dolarů, což je dvojnásobek očekávaných tržeb v Číně. Zde se čekají tržby ve výši 210,3 milionů dolarů, esportům se tady věnuje 75 milionů hráčů.

Celková hodnota průmyslu elektronických sportů se zvýší až na 1,1 miliardy dolarů. 82% této částky tvoří příjmy z prodeje mediálních práv, reklamy a sponzoringu. Pro rok 2022 se čeká, že globální tržby porostou až na 1,5 miliardy dolarů.

Nejsledovanějším turnajem v loňském roce bylo mistrovství světa The League of Legends World Championship, který byl sledován na Twitchi 53,8 milionů hodin, nejsledovanější ligou je Overwatch League s počtem 79,5 milionů hodin. Celkové odměny rozdané na turnajích v roce 2018 činily 150,8 milionů dolarů, v roce 2017 to bylo 112,1 milionů dolarů. 737 turnajů utržilo na vstupenkách 54,7 milionů dolarů, obrat na jednoho hráče se zvýšil o 9% na 5,45 dolaru.

Podle zástupců průmyslu esportů se čeká v příštích letech další růst tržeb i zvýšení počtu diváků.