Cestování

První skialpový park v Tyrolsku

Na Pitztalském ledovci funguje od letošní zimy první skialpový park v zabezpečené zóně Dynafit Skitourenpark. Je jedno, zda jste začátečníci nebo již zkušení skialpinisté, ve skialpovém parku Dynafit na Pitztalském ledovci můžete od podzimu až do pozdního jara absolvovat skialpové trasy různých délek i s různým převýšením. Výstupové cesty jsou vytyčeny tak, abyste se nedostali do kontaktu se sjíždějícími skialpinisty.

• stoupací stopy třech stupňů obtížnosti (modrá, červená, černá)
• různé délky tratí i převýšení
• výhradně v zabezpečeném prostoru
• od poloviny září do konce dubna
• pro začátečníky i zkušené sportovce a skialpinisty
• začátečnické kurzy ve spolupráci se Sdružením horských vůdců Pitztal
• vybavení od firmy Dynafit je možno si vypůjčit v půjčovně Intersport Huter přímo na Pitztalském ledovci

Trasa č.1 - Kogelroute - modrá

Kogelroute

2.820 m - 3.260 m

440 výškových metrů

2  km

ca. 1 h - 1,5 h

Začátek trasy:
 Od restaurace Gletscherrestaurant u horní stanice Pitztalského Gletscherexpressu se dostanete krátkým sjezdem (asi 50 m) k začátku trasy u vleku Brunnenkogel.

Charakter a popis trasy:
Modrá trasa – stupeň obtížnosti: lehké

Stoupejte vzhůru podél sjezdovky č. 20 přiměřeným stoupáním od dolní stanice vleku vždy na pravém kraji sjezdovky (viděno směrem vzhůru). Po cca. 500 m pokračuje trať mimo sjezdovku na stopě, kterou jsme pro vás připravili, až k prudkému kopci mezi sjezdovkou a skalnatým hřebenem. Po prudké části postoupíte na rovnější část, traverzujete přes sjezdovku doleva (ve směru stoupání). Další stoupání pokračuje na připravené stopě mezi lanovkou a vlekem až k horní stanici lanovky.

Trasa Kogelroute na interaktivní mapě

Trasa č. 2 - Cappuccino-Route - černá

Cappuccino-Route

2.820 m - 3.440 m

620 výškových metrů

2,5  km

ca. 2 h - 2,5 h

Charakter a popis:

Černá trať je těžká trasa s velmi prudkými stoupáními. Na začátku ji charakterizuje mírné stoupání vlevo vedle vleku Brunnenkogellift (ve směru stoupání) na námi vytvořené stopě. Po cca 500 m následuje odbočka doleva (ve směru stoupání). Na začátku rovný profil, pozdějí se sklon zvyšuje a v poslední třetině pokračuje cesta ve velmi prudkém stoupání. Na konci prudkého kopce se dostanete na úzkou lyžařskou cestu. Na jejím pravém okraji jděte cca  200 m, potom odbočte doleva a pokračujte dále na pravém okraji sjezdovky až k horní stanici Wildspitzbahn. Je nutná skialpová výstroj, trasa je vhodná jen pro zkušené skialpinisty. Mimo oznažené cesty a zajištěné sjezdovky existuje nebezpečí ledovcových trhlin. Vyznačené a zajištěné oblasti za žádných okolností neopouštějte.

Trasa Cappuccino-Route na interaktivní mapě.

Trasa č. 3 - Fernerroute - červená

Fernerroute

2.730 m - 3.170 m

440 výškových metrů

3,5  km

ca. 2 h - 2,5 h

Začátek trasy:

Od restaurace Gletscherrestaurant u horní stanice Pitztalského Gletscherexpressu se dostanete krátkým sjezdem podél sjezdovky č. 25 ke spodní stanici Gletschersee lanovky Mittelbergbahn. Začátek výstupu je přímo u dolní stanice u odpovídající cedule s označením.

Charakter a popis:
Červená trasa – středně těžká trať

Od začátku u dolní stanice sedačkové lanovky Gletschersee pokračujte pořád na levém okraji sjezdovky č. 36 (ve směru stoupání). Hned na začátku trasy blízko stanice lanovky se doporučuje velká obezřetnost. Po cca dalších 500 m pokračuje trasa podél sjezdovky č. 37. Po středně velkém stoupání ve spodní třetině trati opouští trasa sjezdovku a pokračuje v námi  připravené stoupací stopě v blízkosti sjezdovky. Kousek pod horní stanicí Mittelbergbahn v oblasti Mittelbergjoch se dostanete znovu na sjezdovku č. 36. Odtud půjdete příjemným stoupáním vždy na levém okraji sjezdovky (ve směru stoupání) až k horní stanici Mittelbergbahn. Jedná se o příjemnou trasu pro lehce pokročilé skialpinisty.

Další informace k této trati  najdete na naší interaktivní mapě

Leták s nejdůležitějšími informacemi k vytisknutí (pdf)

NOVÉ: Skialpové jízdenky do Skialpového parku na Pitztalském ledovci

Dospělí

Děti

Jednorázová cesta Gletscherexpressem nahoru i dolů + cesta nahoru Gletscherseebahn – platnost 1 den (pouze s vlastním skialpovým vybavením)

25,00

15,00

Jednorázová cesta Gletscherexpressem nahoru i dolů + cesta nahoru Gletscherseebahn – platnost 2 po sobě jdoucí dny (pouze s vlastním skialpovým vybavením)

48,00

29,00

Jednorázová cesta Gletscherexpressem nahoru i dolů + cesta nahoru Gletscherseebahn – platnost 3 po sobě jdoucí dny (pouze s vlastním skialpovým vybavením)

66,00 40,00

Začátečnické kurzy ve skialpovém parku:

Ideální začátek pro všechny, kteří se zajímají o skialpinismus. Koná se každé úterý, zájemci se sejdou ve 14,15 před testovacím centrem Intersport Huter na Pitztalském ledovci (horní stanice Gletscherexpressu). Vybavení se vydává před začátkem kurzu! Velikost bot a výšku je potřeba oznámit den před kurzem!

• cca dvouhodinový kurz s horským vůdcem ze Sdružení horských vůdců Pitztal

• skialpové vybavení (lyže, pásy, lyžáky) od INTERSPORT Huter

• obousměrná jízdenka pro Gletscherexpress

Cena: 60 eur/osoba

Rezervace začátečnického kurzu bez obousměrné jízdenky je možná u Intersport Huter nebo v kanceláři horských vůdců na adresách: